16 Mart 2016 Çarşamba

deney yapmanın önemi

Yaparak yaşayarak öğrenmenin önemi çok büyük. Uygulamalı öğrenimin temelinde de öğrencinin bu sürece aktif katılımı gelir. Bu nedenle deney yapmak, deneye katılmak, deney yapmayı teşvik etmek gerekir. Çocuk deney yaparken araçları tanır uygun şekilde kullanır, yardımlaşmayı, paylaşmayı öğrenir. Yaptığı her deney sonunda ise bir işi başarmanın hazzını duyar.
Çocuk, çevresindeki basit araçları ve çevresinden kolayca temin edeceği araçları kullanarak yapacağı deneylerle birçok sorunun yanıtını kendi kendi bulacak, geleceğin bilim adamlığı için küçük adımlarını şimdiden atacaktır.

Kutuda Neler Var?
Kullanılacak Araçlar: Boş kutu, bir bez parçası, kalem, silgi, elma, portakal vs.
Deneyin Yapılışı: Boş bir kutuyu masanın üzerine koyunuz. Kalem, silgi elma, portakal gibi eşyaları kutuya doldurunuz. Bir öğrencinin gözlerini bağlayınız. Öğrenci bir elini kutuya sokarak içindekileri tek tek tanımaya çalışsın. Öğrencinin bildiklerini ve bilmediklerini ayrı ayrı koyunuz. Öğrenci kaç tanesini bildi?
İyi ki İki Gözümüz Var
Kullanılacak Araçlar: Pingpong topu, şişe, masa, metre, gözleri bağlamak için bez.
Deneyin Yapılışı: Masanın köşesine şişeyi koyunuz. Şişenin ağzına pingpong topunu yerleştiriniz. Şişeden 3 metre kadar uzakta bir öğrencinin durmasını ve topu parmağıyla hedef almasını sağlayınız. Bir mendil ya da atkı ile gözlerini bağlayınız. O şekilde yürüyerek pingpong topunu parmağının ucuyla düşürmeye çalışsın. Topu parmağı ile dokunarak düşürdü?
Neden İki Kulağımız Var?
Kullanılacak Araçlar: Gözleri bağlamak için bez, 8 adet kurşun kalem.
Deneyin Yapılışı: Dört öğrenciyi sınıfın dört köşesine gönderiniz. Her öğrenciye ikişer kalem veriniz. Ortaya bir öğrenciyi çıkartınız ve gözlerini bağlayınız. Gözleri bağlı olan öğrencinin bir kulağını kapatınız. Köşelerden birindeki öğrenci, kalemleri birbirine vurarak ses çıkartsın. Gözleri bağlı olan kişi sesin hangi köşeden geldiğini eliyle göstersin. Sonra, öğrencinin iki kulağı açıkken deneyi tekrar ediniz.
Suda Yüzen İğne
Kullanılacak Araçlar: Su dolu kap, iğne, ataç, bir parça tuvalet kâğıdı.
Deneyin Yapılışı: Kabı su ile doldurarak masanın üzerine koyunuz. İğneyi, suyun üzerine bırakarak yüzdürmeye çalışınız. Suya batıyor değil mi? Tuvalet kâğıdından küçük bir parça keserek iğneyi kâğıdın üzerine koyarak, suyun üzerine bırakınız. Şimdi iğne kâğıtla birlikte yüzüyor mu? Kâğıt suyu emerek battığı halde, iğne suyun üzerinde yüzmeye devam etmektedir. Şimdi deneyi bir de ataçla yapınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder