12 Nisan 2016 Salı

Zlatan ibrahimoviç hayat hikayesi

Paris Saint Germain ve İsveç Milli Takımı'nın dünyaca ünlü yıldızı Zlatan Ibrahimovic, ünlü İngiliz gazetesiThe Guardian'a samimi açıklamalarda bulundu.

Bosnalı bir baba ve Hırvat temizlikçi bir annenin oğlu olarak Rosengard'da büyüyen pankçı bir çocuk olduğunu belirten Zlatan, çocukluğunda bisiklet çaldığını, şimdi çocuklarının böyle bir şey yapmasına aslan izin vermeyeceğini söyledi.

Gençlik döneminde bugünlerin hayalini kurduğunu belirten Ibrahimovic, kimsenin buralara geleceğine ihtimal vermedğini, asıl kazancının bu insanları susturmak olduğunu söyledi.

İşte Zlatan Ibrahimovic'in Guardian'a verdiği çarpıcı röportajdan satır başları;

"Kimse benim buralara geleceğime, bu kadar başarıyı yakalayacağımz inanmıyordu. Herkes hakkımda boş boş konuşuyordu. Beni büyük ağızlı biri olarak görüyorlardı. Bilmiyorlardı ki bu çocuğun vizyonu onların hayal edemeyeceği derecede büyüktü. Çocukluğumda hep buraları düşledim. Ve sonunda işte buradayım."



ÇOCUKLUK ANILARI...

Bosna Savaşı sırasında Sırp güçleri tarafından işgal edilen köyleri hakkında fazla bir şey bilmediğini belirten Zlatan, ben İsveç'te doğmuştum. Rosergard'da serbestçe dışarı çıkıp oyun oynayabiliyordum. Rosengard'ı cennet olarak nitelendirebilirim. Zengin halkı, güzel otelleri, süslü ve geniş caddeleri olan bir şehirdi. Öte yandan tehlikeli de bir yerdi. Alkol ve uyuşturucu ticareti oldukça fazlaydı. Beni futbol kurtardı diyebilirm. Futbol sayesinde kötü alışkanlıklardan uzak kalabildim."

"Eğer farklıysanız ve farklılığınız size başarıyı getireceğine eminseniz bu yolun sonuna kadar gitmenizde fayda var. Benim hayat felsefem budur. Hayran bırakan bir insan olmadım hiç. Çevremdeki insanlar da hayranlık uyandırmıyordu açıkçası. Ve yaşadığım bölge de öyle değildi. Ama ben yoluma devam ettim ve milyonlar tarafından hayranlık duyulan bir insan oldum. Bunu böbürlenmek için söylemiyorum çevreme bakınca öyle olduğu görülüyor. Her şey size bağlı. Farklılığınız varsa ve çıktığınız yolun sonunda bir ışık görebiliyorsanız sonuna kadar gidin."

“Babam Şefik, İsveç’te çalışırken zor geçiniyorduk. Bir seferinde para biriktirip bana yatak aldı. Ama nakliye için para kalmamıştı. Yatağı mağazadan eve kadar taşımak zorunda kaldık. Yaptığımız olağanüstü bir şeydi. Babam bir seferinde de sezon öncesi hazırlık kampına gidebilmem için bütün maaşını bana verdi. O ay evin kirasını ödeyemedi.”



"ÇOCUKKEN BİSİKLET ÇALARDIM"

“Rosengard’ta gençliğimde bisiklet çalardım. Ama aynısını iki oğlum yapsa ağır şekilde cezalandırırım. Evet ben yaptım, çünkü bana göz kulak olan kimse yoktu. Benim içim hayattaki en önemli iki şey disiplin ve saygı. Bana oğullarım şakayla karışık olsa bile ‘Zlatan’ diye seslenemezler. ‘Baba’ demek zorundalar.”

“6 ay önce 40 yaşındaki ağabeyim Sapko vefat etti. Bunun ardından babam benimle geçmişi, ailesi ve Yugoslavya’daki savaşla ilgili daha çok konuşmaya başladı.”

ARSENAL'DE KENDİMİ KANITLAMAMI İSTEDİLER

İsveç ekibi Malmö'de futbol oynarken denenmek için Premier Lig devi Arsenal'in kapısından dönmesiyle ilgili soruya Zlatan: "Wenger bu olayın bir yanlış anlaşılma olduğunu söylüyor ama bilmiyorum. Ben oraya görüşme için gittim. Bendeb kendimi kanıtlamamı, yeteneklerimi göstermemi istediler. Ben bundan hiç hoşlanmam. Çok iyi hatırlıyorum Wenger'in odasındaydık... Görüşme sonrasında anlaşacağımızı da pek düşünmüyordum. Ve ertesi gün Ajax'la anlaştım."

KAZANMAYA AÇIM

Son 13 yılda oynadığı takımlarda 11 kez lig şampiyonluğu kazanan ve bunun yanı sıra birçok önemli kazanımlar elde eden Zlatan, bu başarıda en etken rolü başarıya olan açlığının oynadığını söyledi. "Eğer birkaç başarı sonrasında rahatlamış olsaydım bugün bu konuşmayı sizlere yapıyor olmazdım. Şu anda bile diğer oyuncuların 10 katı şeyler yapmak zorunda olduğumu hissediyorum. Kazanmaya olan açlığım bana bugünleri veren en büyük faktör."

Ibrahimovic'in İngiltere'ye attığı muhteşem gol

İNGİLTERE'YE ATTIĞI 4 GOL...

2012 Kasım'ında İngiltere'yle oynanan hazırlık maçında İsveç adına tam 4 gol atan ve 4-0'lık galibiyete tek başına imzasını koyan Ibrahimovic, bu maçı şu şekilde anlatıyor; "Eğer İngiliz takımlarına gol atmamışsanız yeterince iyi değilsinizdir. Bu her zaman böyle olmuştur. Ben o güne kadar İngiliz takımlarıyla oynadığım maçlarda gol atamamıştım. Bana yeterince iyi olmadığımı söylüyorlardı. Ben de çıkıp o maçta 4 gol birden attım. Tüm bu konuşmalar bana maç boyunca adrenalin pompaladı.

"İlk golü attığımda çok mutlu olmuştum. İkinci golü atınca çılgın gibi sevindim. 3'ü attığımda etrafıma 'Şimdi ne diyeceksiniz?' gibisinden baktım. 4. golde ise bundan iyisini yapamayacağımı biliyordum."

İŞTE ZLATAN'IN İNGİLTERE'YE ATTIĞI TARİHİ GOL



PSG'DE KALACAK MI?

Paris Saint Germain'le başarılı bir dönemden geçtiklerini belirten Zlatan, "Her gün daha fazla çalışıyorum. Buradaki ilk yılımı hatıylıyorum. Ancelotti takımın başındaydı. Sonradan Real Madrid'e gitti. Çalışmalarım sürekli artarak devam ediyor. Premier Lig'e saygım büyük ama burada mutluyum. Ayrılmayı düşünmüyorum." diye konuştu.

MOURINHO, ROONEY VE PREMIER LİG

Premier Lig'de forma giyme fırsatını defalarca geri çeviren Ibrahimovic, çalıştığı en iyi teknik direktörünJose Mourinho olduğunu söyledi, United'ın golcüsü Rooney'in de çok iyi bir oyuncu olduğunu belirten Zlatan;

"Jose Mourinho çok akıllı bir adam. Herkese aynı şekilde davranmaz. Ama insanlardan yüzde yüz faydalanabilmek için kişiye göre farklı davranır. Kesinlikle çalıştığım en akıllı teknik direktör. Premier Lig'de Wayne Rooey'i beğeniyorum. Futbolda başarı için inanılmaz bir açlığa sahip. Takımı adına iyi bir oyuncu olduğunu düşünüyorum. İngiltere Milli Takımı'nın geri kalanı ile ilgili bir görüşe sahip değilim çünkü onları tanımıyorum."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder